Phuisan's Life

A blog which will drive your worries, sadness and stress away. Have fun reading. This is the best way for me to update you with my life!

Friday 28 November 2008

Imagine Blog aku dalam Melayu

Hari yang saya paling suka is hari Khamis. Ini lah hari yang saya tunggu tunggu. Ini kerana hari ini ialah hari saya pergi ke Universiti dan jumpa dengan kawan kawan saya.


Hari ini, kelas finish awal kerana lecturer mahu bagi masa supaya kami dapat hantar karangan kami yang tamat hari ini. Akhirnya, saya hantar karangan saya dan hoping saya akan dapat markah yang bagus. Saya aim untuk mendapat 1st class dalam Master saya. Kawan saya, Sean, telah scan through karangan saya dan kata struktur karangan saya bagus dan akan bagi 70 markah ke atas. Semoga akan berlaku.


Kelas hari ini habis pukul 6.30 dan kami telah tonton video tajuk Marks and Spenser. Kebanyakan masa ia bercakap tentang produk mereka tapi yang paling laris ialah baju dalam kerana ada fesyen yang berlainan. Tapi baju dalam masa dahulu sangat ugly dan tidak berfesyen.


Sudah banyak minggu saya tidak makan ikan. So saya makan ikan and chips hari ini untuk malam makan. Saya punya rumah kawan, John dan Nate telah tolong saya untuk makan chips kerana saya tidak dapat makan habis. Mereka selalu complain bilik saya ada banyak biskut dan coklat tetapi masih tak habis.


Saya sudah tinggal sini almost 66 hari tapi masih belum habis makan. Ini kerana saya suka beli tapi tak suka makan. Tapi saya akan pasti dapat habiskan. Kalau ayah and ibu saya tengok kotak yang full with biskut, tentu mereka akan pengsan dan buat bising.


Saya tunjuk bendera puteh. I can’t continue with malay. Saya ambil masa yang sangat lama untuk tulis blog ini.


Saya guarantee kamu sedang ketawa sampai jatuh dari kerusi.


pHUIsAN


I will write a better post later. No worries. Just want to test my BM.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hilarious blog...you are writing the blog like a Chinese kampung lady who does not how to speak in Malay Language...:P

17 December 2008 at 01:46  
Blogger phuisan said...

it took me almost an hour to type that piece of thing out..it was very hard..my brain almost burst.. i gave up...

i am having another language problem...i cant speak in cantonese anymore.. i tried talking to my friend..it took me a few minutes to interpret and form a sentence.. i wonder how am i going to speak to ah poh and others when i go back.. so horrible..

17 December 2008 at 03:50  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home